Welcome To My Blog. Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

Halaman

Cemburu Tanda Sayang

Di dalam sesebuah hubungan, tidak salah jika ada perasaan marah atau cemburu, Emosi marah tidak harus menguasai diri karena hanya akan mendatangkan keretakan dalam hubungan.

Kadangkala masalah kecil diperbesarkan sedangkan masalah itu boleh diselesaikan dengan berbincang antara satu sama lain, ”alias curhat”. Tetapi apabila perasaan marah sudah menguasai diri dan hubungan berakhir, bias dibilang gag jodoh kali ya…
Memang benar jodoh itu di tangan Tuhan tetapi kita berhak berusaha agar jodoh kelak bersama orang yang kita sayang. Perasaan yang perlu diatasi adalah cemburu. Memang benar cemburu tandanya sayang tetapi jangan melampaui batas.

Tidakkah rasa sia-sia hubungan yang dijalin sekian lama terputus begitu saja hanya disebabkan cemburu pada pasangan kita?

Banyak yang mengatakan soal cemburu malah cara untuk mengekang perasaan. perasaan cemburu mengawali hidup kita dengan jujur dan setia.
Memang ada perkara yang tidak memungkinkan kita berterus terang pada sii dia tapi pasangan memikirkan perkara yang bukan-bukan, lebih baik jujur dan berterus terang dengan pasangan dalam menghadapi perselisihan. Jika jujur pada pasangan, sudah pasti dia akan menaruh kepercayaan dan mengekalkan perhubungan itu hingga ke akhir hayat. “So Sweatt”

Kesetiaan juga memainkan peranan penting kerana jika kita sayangkan pasangan, sudah pasti kita juga akan setia padanya. Jika sayangkan seseorang, sudah pasti kita tahu siapa yang ada di hati. Jadi, apabila senantiasa mengingati pasangan, amat mudah untuk kita mengelakkan diri daripada berlaku curang pada pasangan.
Cinta terasa indah apabila ke mana saja kita pergi, si dia setia menemani tetapi terasa pahit apabila kita ternampak pasangan berjalan berdua-duaan bersama orang lain.

Apapun, jangan biarkan marah dan cemburu terlalu menguasai diri. Berikut sedikit tips untuk membantu kita menjauhi rasa marah dan cemburu, sekaligus membantu untuk melangengkan hubungan kalian bagi para pembaca…Cekidot..

1. Bersikaplah jujur kepada si dia kerna wanita atau lelaki memang benci apabila ditipu atau dibohong’i
2. Andai anda jujur, si dia akan setia kepada anda.
3. Beritahu si dia mengenai sesuatu perkara dengan tepat.
4. Jika si dia dalam keadaan bermasalah, senantiasa bikin dia senang, dan Bantu sii dia memecahkan masalahnya itu..
5. Jangan sesekali memungkiri janji..
6. Jangan terlalu mengekang dirinya kerana dia juga inginkan kebebasan.
Ini sebagian tips simple dari gw… moga” aja bermanfaat. Salam dari gw Wee’e’e ^_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Get Free Music at www.divine-music.info
Get Free Music at www.divine-music.info

Free Music at divine-music.info>